sunnuntai 20. joulukuuta 2015

Voswagen passat 3C!

Tein itse ja säästin! On muuten kätevä vaihtaa uudet ajovalopolttimot, tai tarkalleen ottaen bi-xenon polttimot tuollaiseen volkkariin, siis v***n volkkariin. Auto seisoi pajalla vuorokauden tämän polttimonvaihtotyön myötä. Kaikkihan sai alkunsa siitä, kun nokkapellin alla oli sellainen hengen lähdöstä varoittava high voltage tarra ja silloin on hyvä irrottaa akun navat huoltotöiden ajaksi, ihan vaan välttyäkseen yllättävältä valokaari sähköiskulta, sillä näissä nykyautoissa on melkoisen kovat jännitteet sähköjärjestelmissä. Noh, polttimoiden vaihdon onnistumiseksi joutui purkamaan koko keulan atomeiksi puskureita ja ajovaloumpiota myöten ja muutaman painokelvottoman jupinan jälkeen se onnistuikin, mutta kasauksen ja akun kytkemisen jälkeen auto näyttö olikin täynnä erinäisiä häiriövaroituksia, eikä suostunut käynnistymään. Siinä vaiheessa ajattelin että jiihaa, onpa ihana päivä. Löin työkalut kasaan ja lähdin kotiin juomaan viinaa, sillä ei enää oikein tuo hermo kestänyt näitä vastoinkäymisiä. Tänä aamuna lähdin uutta intoa puhkuen ihmettelemään mistähän tämä vikatila mahtoi johtua. Häiriön syyksi paljastui liian matala akun jännite, eli tuo s**tanan saksalainen lada ei suostu käynnistymään, jos sen mielestä alussa ei ole tarpeeksi virtaa. Ei muuta kuin aja isolle kirkolle asti ostamaan uutta akkua, sillä täällä tuppukylässä ei ole yksikään akkuja myyvä liike auki näin sunnuntaina. Uuden akun ansiosta tämä natsisaksan kehittämä ihmisen kidutin suostui käynnistymään ja näyttöön ei ilmestynyt yhtään häiriövaroitusta. Tämän ruljanssin jälkeen joku olisi saattanut huokaista helpotuksesta, mutta en minä. Sillä minun ja tämän saksalaisen kehonliikuttimen välille muodostuu sellainen epäluottamuksellinen suhde, josta ei selviä muuten kuin autoa vaihtamalla. Joten jos joku on vailla autoa jossa on uusi akku ja BI-XENONIT niin tervetuloa ostoksille.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti