tiistai 16. kesäkuuta 2015

Spirulina!

Minulle myytiin tänään ravintolisävalmiste suunnilleen näillä sanoilla; Spirulina on makean veden levä, joka piristävän vaikutuksensa lisäksi muun muassa suojaa solujamme UV-säteilyltä. Spirulina sisältää myös paljon proteiinia tehokkaasti hyödynnettävässä muodossa!
Sisältää: proteiinia, vitamiineja (B1, B2, B3, B6, B9, A, E, K), beetakaroteenia (A-vitamiinin esiaste), kalsiumia, rautaa, magnesiumia, fosforia, rikkiä, seleeniä, gammalinoleenihappoja (GLA) ja välttämättömiä rasvahappoja.


Vai niin, kaikennäköisiä akkojen hömpötyksiä ja myyntimiesten vastuuttomia terveysväittämiä. Suuri osa ravintovalmisteista myydään nykypäivänä erilaisilla terveysväittämillä, joilla ei välttämättä ole minkäänlaista totuuspohjaa. Eräs monivitamiinvalmistemainos pyörii jatkuvalla syötöllä televisiossa parhaaseen katseluaikaan ja sitä myydään mielikuvalla "näin jaksat paremmin". Jos uskot näihin sanoihin ja käytät kyseistä valmistetta niin todennäköisesti se piristääkin, ihmismieli on ihmeellinen.


Itse olen käyttänyt erilaisia lisäravinnevalmisteita aika-ajoin, kyllä, olen ollut mainoksien uhrina. Toki harrastukseni ovat olleet aina kovin kuluttavia ja tarvittavien ravinteiden saannin turvaamiseksi olen katsonut niiden käytön tarpeelliseksi. Iän myötä olen käynyt todella kyyniseksi valmisteita kohtaan C- ja D-vitamiinia lukuunottamatta.


Tänään kuitenkin haksahdin itselle uuteen lisäravinteeseen, spirulinaan. En ollut mainoksen uhri vaan olen kuullut kyseisestä tuotteesta paljon positiivista viimeisen kymmenen vuoden aikana. Jos sinulla on kokemuksia kyseisestä valmisteesta niin otan vastaan mielelläni vinkkejä ja kokemuksia.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti