tiistai 4. huhtikuuta 2017

Kaikki vastaan yksi!

Vaimo soitti minulle tuossa aamupäivällä ja ensimmäinen kommentti vastatessani puhelimeen kuului, olette te miehet niin heikkoja ja päälle älytön nauru. Minä mietin hetken, että tulikohan hänen puhelu nyt varmasti oikeaan osoitteeseen. Noh, hän perusteli väitetään saamallaan whatsapp viestillä. Rakas tyttäremme, siis nuorempi heistä oli lähettänyt vaimolle viestin, jossa oli kuvakaappaus minun ja tyttären välisestä keskustelusta tältä aamulta.


Mielestäni tässä ei ollut kyse minun heikkoudesta vaan niin sanotusta win-win tilanteesta. Minulla teki mieli lettuja ja tytär halusi saada autokyydin kouluun. He olivat lähdössä kuulema "keskellä yötä" jonnekin reissuun luokan kanssa ja hän ei halunnut kävellä siihen aikaan yksinään sinne. Koulu on toki tuossa ihan nurkan takana ja tytär halusi todennäköisesti vaan huvikseen pomputtaa minua, mutta nyt hän joutuu hikoilemaan siitä hyvästä hellan äärellä. Ei ajatellut ilmeisesti asiaa ihan loppuun asti. Oikeastaan tämä meidän jälkikasvun alati harjoittama oman edun tavoittelu vanhempien kustannuksella on ihan kivaa näin vastapalvelus muotoisena. Ai että kun minä nautin, sillä tämä on harvinaista herkkua. Yleensä tämä meidän nuoriso vedättää minua ihan kuusnolla.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti