keskiviikko 13. huhtikuuta 2016

Ensiapukurssi!


Ensiapukurssit ovat varsin tarpeellisia ja niiden ansiosta pelastetaan useita ihmishenkiä jopa päivittäin. Minulle kerrottiin muutama päivä sitten työsuojeluedustajan toimesta läsnäoloni välttämättömyydestä tämän päiväisellä EA-kurssilla, sillä mahdollisien tapaturmien uhrit ovat kuulema välittömässä vaarassa pelkästään ruosteessa olevien elvytystaitojen johdosta. Noh, olin aamulla telkkänä paikalla, mutta aluksi minulle selvisi ettei yhden päivän kurssin suorittaminen riittäisi minulle vaan vanhentuneet taitoni vaativat kahden päivän kurssin. Toisi sanoen olin väärällä kurssilla, vaikka minut nimenomaan käskettiin sinne. Hetken keskustelun ja ihmettelyn jälkeen kouluttaja päätti istuttaa minua silti tällä väärällä kurssilla Anne-nukkea pumppaamassa ja välillä vieruskaveria paketoimassa, "sillä eihän oppi ojaan kaada" hänen sanojaan lainatakseni. Kurssin päätyttyä kouluttaja toivotti kuin pisteenä iin päälle minut tervetulleeksi kahden kuukauden päässä olevalle kahden päivän ensiapukurssille. Kysyinkin häneltä saanko siellä lääkkeenmääräämisoikeudet, sillä alkaa oleman nuo taidot jo terveyskeskuslääkäri tasoa. En kuulema saa vaikka mielestäni olisin ansainnut ne näillä opetusmäärillä. Jotenkin alkaa hieman tökkimään tämä ensiaputoiminta, vaikka jonkun hengen pelastavasta taidosta onkin kyse.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti