keskiviikko 15. marraskuuta 2017

Jelly-jortikka!



Katselin eilen televisiota ja ihmettelin sieltä jatkuvalla syötöllä tulleita mainoksia. Onko sinulla kuivat silmät, entäpä alapää? Mites limakalvo tai iho? Mainonnasta voisi äkistään päätellä, että ihmisistä on tullut kuivia monellakin osa-alueella. Vai yritetäänkö näillä mainoksilla vain luoda mielikuvia ja sitä kautta tarve? Ainoat ongelmapaikat mitkä jäi mielestäni mainostamatta olivat kuivat pierut ja jutut. Yksi silmiin ja korviin pistäviä mainoksia ovat olleet myös nämä seksivälinemainokset, joita tulee joka paikasta tuutin täydeltä. Se on ihan ookoo, jos esimerkiksi vakiintuneessa parisuhteessa elävä perheenäiti haluaa vapaaehtoisesti silloin tällöin tuplapenetraation, mutta siihen tarvittavien välineiden mainostaminen lastenohjelman mainostauolla on mielestäni rajat ylittävä kokemus, sillä näinkin on joskus aikoinaan käynyt. Jelly-jortikka nimittäin saattaa herättää muutamia kysymyksiä ainakin perheen pienimmissä ja se on enemmänkin kuin kiusallista alkaa sitten selittämään heille tästä oudosta ihmeestä. Siinä saattaa sanavalmiinpikin perheenisä mennä täysin lukkoon, ja myös äiti. Varsinkin, jos mieleen välähtää ensimmäisenä kuva omakohtaisista kokemuksista. Tämän lisäksi pienillä lapsilla on tapana toistaa kaikkea oppimaansa ja näiden mainosten tarkoitushan on jäädä mieleen. Siellä on sitten kiva taustoittaa hoitopaikan ovella hoitotädille mistä tässä uudessa suureen ääneen huudetussa ja toistetussa jelly-jortikka sanassa on oikeasti kysymys. Onneksi nykyään nämä aikuisille tarkoitetut mainokset tulevat ainakin televisiossa myöhäisillassa, mutta radiot niitä tuntuisivat huudattavan aamu kuudesta iltaan asti. Onhan se tietenkin kiva, että mainostetaan, sillä se on osa tätä nykyaikaista informaatio tulvaa, mutta välillä ei vaan oikein jaksaisi, varsinkaan mitään peräpukamavoide mainoksia. Jos jollakin on niinkin ikävä vaiva kuin peräpukamat niin lääkäri on varmasti informoinut häntä useista eri hoitovaihtoehdoista, niin ja internetissä on löytynyt loput. Ei sitä mielestäni tarvitsisi enää mainostaa huutokauppakeisarin mainostauolla, sillä ne mainokset ovat osa sitä kokonaisuutta ja luovat mielikuvia. Niinpä, Akilla on pakko olla peräpukamat.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti