torstai 21. tammikuuta 2016

Jaksaa jaksaa!

En tiedä mistä nuo meidän juniorit ovat oppineet tuon v**tuilun jalon taidon, koulussako ne siitä opettaa?!? Eilisillalla olin laittamassa astioita käytön jälkeen astianpesukoneeseen, kun selkäni takaa kuului komentava ääni, "älä täytä sitä kun mä just sain sen tyhjäksi". Rakas tyttäreni siellä antoi ohjeita minulle naama virneessä. Vilkaisin häntä sivusilmällä sanomatta mitään ja jatkoin astioiden koneeseen laittamista. Samalla selän takaa kuuluu jatkoa, "ai niin et ole kiittänyt minua kun tyhjensin sen koneen äsken". Tässä vaiheessa ajattelin ottaa osaa kyseiseen keskusteluun, mutta useista aikaisemmista kokemuksista oppineena päätin olla sittenkin hiljaa. Keskusteluun osallistuminen olisi sama kuin heittäisi kiukaalle vettä, sillä hän osaa olla kohtuu sanavalmis tapaus tarpeen tullen. Tälläinen keski-ikäinen mies jää siinä kisassa todennäköisesti hopealle, mutta sen verran kuitenkin avauduin hänelle, että jutuista päätellen hän on mahdollisesti traumatisoitunut, kun olen motkottanut lapsille heidän pienen ikänsä astioiden laittamisesta koneeseen käytön jälkeen ja määrännyt heitä myös tyhjentämään sitä. Tämän lisäksi lupasin viedä hänet ensitilassa kallonkutistajalle ja maksaa lääkityksien, kunhan se ensiksi saadaan vaan kohdalleen.


Sain vihdoinkin kaikki astiat tiskipöydältä koneeseen ja päätin lähteä hieman ulos haukkaamaan raitista ilmaa. Olin juuri avaamassa ulko-ovea kun selän takaa kuului kysymys, "onko pitkät kalsarit varmasti jalassa ja pipo mukana, muuten tulee pissatulehdus". Sama v-mäinen virne naamalla ja älytön nauru päälle. Välillä sitä miettii, että mitähän sitä on tehnyt väärin, kun joutuu tällaista kestämään?!?

2 kommenttia:

  1. Niinpä... Meillä noita söpöläisiä on kertynyt 10, joten usein olen samaa miettinyt.

    -Mamma kolmelle

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nuorissa on tulevaisuus, mutta joskus kun heidän juttujaan kuuntelee niin maailmanloppu alkaa olemaan lähellä ;)

      Poista