perjantai 8. tammikuuta 2016

Kummisetä 3!

Joo-o, jotenkin vaan mietityttää, että miten selviän huomisesta eteenpäin. Huomenna olisi nimittäin ristiäiset ja minä menin lupautumaan kummiksi tälle kauniille tyttölapselle, tai tarkemmin ottaen hänen isälleen joka minua tähän tehtävään pyysi. Sehän on valtavan hieno juttu ja suuri kunnia, mutta kun...


Minulla on ennestään kaksi kummilasta, tyttöjä kumpainenkin. Toisen kanssa, joka täyttää kuluvana vuonna 18 vuotta olen tekemisissä muutenkin kuin synttäreillä ja jouluna. Hän on serkkuni tytär ja tätä myöten näen häntä paljonkin, sillä olen serkun kanssa kohtuu läheisissä väleissä. Toisen kummitytön kanssa en ole ollut missään tekemisissä kohta kymmeneen vuoteen. Hän on ex-vaimo siskon tyttö ja se varmasti selittääkin jo paljon. Toki olen hyvissä väleissä ex-vaimoni kanssa ja tätä myöten varmasti olisin tervetullut edelleenkin, mutta kun...


Vaikka kummiudessa on kysymys suuresta luottamuksen osoituksesta, silti olen aina ollut sitä mieltä, että miehiä ei saisi pyytää kyseiseen tehtävään. Varsinkin minunlaisia tyhjäpäitä, joiden muistilista tyhjenee pelkästään siitä, jos tuulee hieman kovempaa. Jos vaimoni merkkipäivien muistaminen tuottaa jo ongelmia niin miten helveti...eikun kummassa voin muistaa jatkossa lisää merkkipäiviä ja toisekseen, itseni tässä vielä munaan, sillä naiset ovat naisia jo pienestä asti ja varmasti pahoittavat mielensä unohtaessani heidän nimipäivän, syntymäpäivän tai jonkin muun heille tärkeän merkkipäivän. Siinä ei auta selittää "mutta kun..."


Noh, itsepä olen tieni valinnut. Ja jos totta puhutaan niin hankalahan tällaisista pyynnöstä on kieltäytyä, varsinkin kun pyyntö tulee aivan yllättäen ilman harkinta-aikaa hyvältä ystävältä. Jatkossa siis pitää hommata manuaalisesti täytettäviä kalentereita siltä varalta, että jos sattuu puhelin hukkumaan ja sitä myöten kaikki muistutukset näistä merkkipäivistä. Puhelimen hukkuminen on ainoastaan huono tekosyy unohtaa asioita. Tämän lisäksi täytyy hommata liimattavia muistilappuja joihin voi kirjoittaa "muista seurata kalentereita". Näitä kun ripottelee ympäri asuntoa niin mahdollisuudet kaikkien "elämäni naisten" merkkipäivien muistamiseen nousevat jonkin verran, mutta ei se vielä mitään takaa.


Sen verran vielä, että verestelin muistia wikipedian avulla. Sen mukaan kummin pääasiallinen tehtävä on tukea vanhempia lapsen hengellisessä kasvatuksessa. Tämäkin vielä, voi tyttö rukkaa!    

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti